Δημοσιεύθηκε το 10ο τεύχος του ψηφιακού περιοδικού του σχολείου μας

Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε δημοσιεύθηκε το 10ο τεύχος του ψηφιακού περιοδικού του Γυμνασίου Κρεμαστής που είναι αφιερωμένο στην Άνοιξη. Θα το βρείτε στον σύνδεσμο https://schoolpress.sch.gr/gymkrem/ και στο https://ethranio.blogspot.com/

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΑ

IMG 20240407 163223 703

ΑΕΣΠ Φοίνικας Volleyball Club

Η ομάδα βόλεϊ  του Φοίνικα με προπονητή τον κ. Σταυρόπουλο Γιώργο (γυμναστή του σχολείου μας) και  αθλητή τον Κουφού Νικόλαο (μαθητή του σχολείου μας)  κατέκτησε την 1η Θέση στο παιδικό πρωτάθλημα  Δωδεκανήσου , την 2η θέση στο εφηβικό  και την 3η Θέση στο Ανδρικό.

Πολλά συγχαρητήρια και τις καλύτερες ευχές για περισσότερες διακρίσεις στην ομάδα και στους αθλητές!

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2024-25

Σας παρακαλούμε να πατήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο για να ενημερωθείτε για την εγγραφή των μαθητών στα Λύκεια για το σχολικό έτος 2024-25

2. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ 2024-25

και ακολούθως να συμπληρώσετε τις υπεύθυνες δηλώσεις που θα δείτε πατώντας στους συνδέσμους

20230426 ΥΔ_e-εγγραφές_Α

20230426 ΥΔ_e-εγγραφές_Β

«Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2024»

17109671442571710967144222
Η Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.), διοργάνωσε σήμερα Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 την πανελλήνια εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2024»
Στη δράση συμμετείχαν  μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας οι οποίοι/ες  μετά από παρατηρήσεις, μετρήσεις και υπολογισμούς κατάφεραν να βρουν με μεγάλη ακρίβεια την ακτίνα της Γης.
1710967144245171096714423517109671442941710967144273
Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης
Δούρου Αικατερίνη
Ελσαγέντ Μαριάννα
Μιχαλάκη Δέσποινα
Σύρμου Ελένη
Τριχάκη Εύη

7η συνεδρία  The Tipping Point

Την Τρίτη 12/3/24 έλαβε χώρα η τελευταία συνεδρία  με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό The Tipping Point με την υποστήριξη και σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση από τον κλάδο της Επιχειρηματικότητας με τους μαθητές/τριες του τμήματος Β2 του σχολείου μας.

1711014363443

Σε αυτή, η κα Ευαγγελινή Ευγενή, Βιολόγος Αναπαραγωγής, Ειδικός στην Ανάλυση και Κρυοσυντήρηση Σπέρματος και Διευθύντρια της Τράπεζας γενετικού υλικού ‘’Κρυογονία’’ αρχικά ενημέρωσε τους/τις μαθητές/τριες ότι η επιστημονική της κατεύθυνση  ξεκίνησε από τη δυσκολία που αντιμετώπιζαν αρκετά ζευγάρια να αποκτήσουν παιδί. Επίσης, παρείχε χρήσιμες πληροφορίες για την Κρυοσυντήρηση σπέρματος  λέγοντας ότι  είναι μια εργαστηριακή διαδικασία  κατά την οποία το ανδρικό γενετικό υλικό αποθηκεύεται σε συνθήκες εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών, προκειμένου να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και να χρησιμοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο για προσπάθειες τεκνοποίησης σε περίπτωση που τεθεί θέμα γονιμότητας για οποιονδήποτε λόγο. Στην ουσία μας δίνει τη δυνατότητα να «παγώσουμε τον χρόνο», όπως είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, εξηγώντας  ότι η Τράπεζα σπέρματος είναι μια εξειδικευμένη μονάδα που παρέχει υπηρεσίες σχετικά με τη διάγνωση και τη διατήρηση της γονιμότητας, ανέλυσε  τις προοπτικές  αλλά και τις δυσκολίες  αυτού του επαγγέλματος. Η  συνεχής ενασχόληση με τη γνώση, η πολύ μεγάλη προσοχή, το υψηλό αίσθημα ευθύνης αλλά και η διάθεση προσφοράς προς τον συνάνθρωπο πρέπει να χαρακτηρίζουν όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη εργασία. Κλείνοντας την πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία της αναφέρθηκε  στην ικανοποίηση και τη χαρά που νιώθει, όταν βοηθά τους ανθρώπους να ζήσουν την εμπειρία της γονιμότητας και να αποκτήσουν οικογένεια.

1711014363450

Υπεύθυνες Καθηγήτριες
Μαργαρίτη Σοφία
Μιχαλάκη   Δέσποινα
Μπόχλου   Θάλεια
Σύρμου      Λένα

 

Σχολική δράση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης

Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Η 21η Μαρτίου επιλέχθηκε συμβολικά, επειδή είναι η ημέρα της εαρινής ισημερίας, που συνδυάζει το φως από τη μία και το σκοτάδι από την άλλη, όπως η ποίηση, που συνδυάζει το φωτεινό πρόσωπο της αισιοδοξίας με το σκοτεινό πρόσωπο του πένθους.

ΔΣΑ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας (20 Μαρτίου) έγινε δράση στο σχολείο μας και οι μαθητές/τριες φαντάστηκαν την Ποίηση σαν ένα ταξίδι προς την Ευτυχία με μια «βαλίτσα».

Έβαλαν, λοιπόν, στη βαλίτσα τις λέξεις, τις εικόνες, τις έννοιες εκείνες που εκφράζουν την Ευτυχία.

ΓΓ

Βαθύτερος σκοπός της συνολικής δράσης ήταν και είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας στην αξία της Ποίησης, η υποστήριξη της γλωσσικής πολυμορφίας μέσω της ποιητικής έκφρασης και η πρόκληση αισθητικής συγκίνησης, αφού αρκετοί/ές μαθητές/τριες δεν αρκέστηκαν να γράψουν τις λέξεις, αλλά και ζωγράφισαν τις ιδέες τους.

Παρακολουθείστε το βίντεο για να ταξιδέψετε με τους μαθητές μας.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τζαβέλλα Μαριάννα

14 Μαρτίου Ημέρα της παγκόσμιας σταθεράς π

12

Με αφορμή την σημερινή ημέρα (14/3) της παγκόσμιας σταθεράς π πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας δειγματική συνδιδασκαλία Γερμανικών και Μαθηματικών, με το τμήμα Β5.

Η πιο διάσημη μαθηματική σταθερά είναι η σταθερά π.

Με τη βοήθεια του λογισμικού Geogebra ανακαλύψαμε ότι η σταθερά π ισούται με τον λόγο της περιφέρειας ενός οποιουδήποτε κύκλου προς τη διάμετρό του.

Όλοι οι κύκλοι, ανεξαρτήτως διαμέτρου, έχουν το ίδιο π και αυτό ισούται κατά προσέγγιση με 3,14.

Όπως έχει διαπιστωθεί τα δεκαδικά ψηφία του π είναι άπειρα και μη επαναλαμβανόμενα, οπότε αν κάποιος ψάξει ανάμεσα στα άπειρα ψηφία του π θα βρει τον αριθμό της ταυτότητάς, του διαβατηρίου, του τηλεφώνου του και γενικά οποιονδήποτε αριθμό.

Έτσι λοιπόν και εμείς, κλείσαμε την πρώτη ώρα της συνδιδασκαλίας με παιγνιώδη τρόπο.

Ο κάθε μαθητής σκανάροντας με το κινητό του έναν qr κωδικό, άνοιγε την εφαρμογή https://www.angio.net/pi/piquery

και έβρισκε σε ποια θέση των δεκαδικών ψηφίων του βρίσκεται η ημερομηνία γέννησής του.

45

Επειδή, όπως έχουμε αναφέρει τα ψηφία της σταθεράς π είναι άπειρα, για το λόγο αυτό έχουνε φτιαχτεί διάφοροι μνημονικοί κανόνες για την απομνημόνευση τουλάχιστον των πρώτων λίγων δεκαδικών ψηφίων της. Έτσι λοιπόν και οι μαθητές μας με τη βοήθεια μιας δεξαμενής λέξεων και του ψηφιακού λεξικού PONS στο οποίο είχαν πρόσβαση σκανάροντας απλά με το κινητό τους έναν qr κωδικό, συνέθεσαν π – ποιήματα δηλαδή στιχάκια στη γερμανική γλώσσα όπου ο αριθμός των γραμμάτων κάθε λέξης συμπίπτει με τα πρώτα δεκαδικά ψηφία του π.

Η 2η ώρα ολοκληρώθηκε με αυτοαξιολόγηση των μαθητών μας μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας εκμάθησης Kahoot η οποία είναι βασισμένη σε παιχνίδια.

Τη συνδιδασκαλία παρακολούθησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν Μαθηματικά αλλά και ξενόγλωσσα μαθήματα στο σχολείο μας.

673

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης

Καρανικόλα Κατερίνα (ΠΕ 07)

Σύρμου Ελένη (ΠΕ 03)

5η συνεδρία “Tipping Point”

IMG 10612c4335a3e39a8b3ecfb7bb41d954 V1710142912554
Μία ακόμη συνεδρία   με τον  μη κερδοσκοπικό οργανισμό The Tipping Point  με την υποστήριξη και σε συνεργασία   με   τον   Σύνδεσμο   Υποτρόφων   του   Ιδρύματος   Ωνάση   από   τον   κλάδο   του   Πολιτισμού πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5/3/24 .Σε αυτήν οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Β2 του σχολείου μας αποκόμισαν χρήσιμες γνώσεις για το επάγγελμα του φωτογράφου από τον κο Αποστολόπουλο Νίκο, Επίκουρο Καθηγητή στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο οποίος  άρχισε την πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία του με την έκφραση «Μια εικόνα, χίλιες λέξεις» λέγοντας μάλιστα  ότι μία φωτογραφία είναι ένα πνευματικό έργο. Ο ίδιος, ξεκίνησε τη φωτογραφία από χόμπι και  την έκανε επάγγελμα, αφού πάντα αισθανόταν την ανάγκη να καταγράψει ό,τι γινόταν γύρω του.   Αρχικά   φωτογράφιζε   κυρίως   φοιτητικές   εκδηλώσεις   και   στη   πορεία   ασχολήθηκε   κυρίως   με   το πολιτικό φωτορεπορτάζ, με αφορμή τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο το 1980. Ασκησε επίσης την Ιατρική και  Επιστημονική   Φωτογραφία   και   σχεδίασε   και   διοργάνωσε   ερευνητικά     προγράμματα   σε   Σύμη   και Καστελόριζο  όπου στο δεύτερο  με μια ομάδα φοιτητών του έκαναν τα πορτρέτα των 241 κατοίκων του  ακριτικού  αυτού  νησιού παίρνοντας  μάλιστα και   συνεντεύξεις από   αυτούς.   Στη   συνέχεια,   βοήθησε τους/τις μαθητές/τριες να κατανοήσουν    τις προοπτικές  αλλά  και   τις απαιτήσεις του  συγκεκριμένου επαγγέλματος.  Στο   τέλος, τους/τις  συμβούλεψε   να επιλέξουν  το   επάγγελμα που   ανταποκρίνεται  στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους αναφέροντας μάλιστα τα λόγια του Κομφούκιου: «Διάλεξε μια δουλειά που σ’ αρέσει και δε θα χρειαστεί να δουλέψεις ούτε μια μέρα στη ζωή σου».
1710142912562 1710142912571
Υπεύθυνες Καθηγήτριες
Μαργαρίτη Σοφία
Μιχαλάκη   Δέσποινα
Μπόχλου   Θάλεια
Σύρμου      Λένα

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ: Δ1/103373/22-06-2018 Υπ.
Παιδείας
«Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών
στις σχολικές μονάδες»
Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων και
ηλεκτρονικών συσκευών από μαθητές και εκπαιδευτικούς στο χώρο του σχολείου και
λαμβάνοντας υπόψη το ΠΔ 28/15 (34Α`) «Κωδικοποίηση διατάξεων για την πρόσβαση σε
δημόσια έγγραφα και στοιχεία», το ν. 2472/1997 (50Α`) «Περί προστασίας του ατόμου από την
επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» καθώς και την με αριθμ. πρωτ. 14/21-04-
2016 Πράξη του Δ.Σ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ορίζουμε τα εξής:
1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού
χώρου.
2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και
οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας
και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο
οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής
διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y,
laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους
προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες
αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες
ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των
μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α`/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/
τ. Α`/2006).
4. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές
στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα
προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α` του
ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα
υποκείμενα των δεδομένων. Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά
συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες,
βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται
μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη
συγκατάθεσή του. Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση
πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές
στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην
ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των
μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
«Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: http://internet-safety.sch.gr/) .
5. Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη
διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ` αρ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (ΦΕΚ 548/
τ. Β`/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και
ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα
πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να
6/3/24, 8:50 π.μ. https://laws.epafos.gr/Print.aspx?law=6084
https://laws.epafos.gr/Print.aspx?law=6084 2/2
γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της
παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ»

Το Γυμνάσιο Κρεμαστής εν όψει της 6ης Μαρτίου, Σχολικής Ημέρας ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και στον Εκφοβισμό  συμμετέχει για άλλη μία χρονιά στην Πανελλαδική  Εκστρατεία Ευαισθητοποίησης του κοινού «Μίλα Τώρα».

Η εκστρατεία αυτή   υλοποιείται από το Χαμόγελο του Παιδιού   και το «YouSmile», το Ευρωπαϊκό Εθελοντικό Δίκτυο Μαθητών και Μαθητριών του Οργανισμού με τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (E.A.N).

Όλες αυτές  οι δράσεις γίνονται στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης συνεργασίας του  Χαμόγελου του Παιδιού με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και μέσα από το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο: «ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ- ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ» (Φ.2.1/ΜΓ/75735/120154/Δ7).

Συγκεκριμένα, μια ομάδα μαθητών/τριών του σχολείου μας  με βασικό σύνθημα το  «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ»  δημιουργώντας το δικό της «πολυγλωσσικό» μήνυμα ενάντια στο bullying, υψώνει τη δική της φωνή ενάντια σε αυτό το φαινόμενο, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.

Μίλα Τώρα με όποιον τρόπο μπορείς.

Ακόμα κι αν δεν μπορείς να μιλήσεις, πάντα υπάρχει τρόπος να ζητήσεις βοήθεια!!!

Θα σε καταλάβουν, θα σε βοηθήσουν.

Δ

Υπεύθυνοι καθηγητές δράσης

Γιαννιτόπουλος Κωνσταντίνος

Καρέλου Χριστίνα

Μπόχλου Ευθαλία

Σγούρδα Ζωή

Σύρμου Ελένη

Χαρέλα Ειρήνη

Eπαινο συμμετοχής στην εκστρατεία  “‘Μίλα Τώρα”

ΕΠΑΙΝΟΣ ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ 2024

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση