4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

Στις 17 & 18 Απριλίου πραγματοποιήθηκε το 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ που υλοποιείται κάθε χρόνο από το Ελληνικό Κέντρο Επιστημών και Τεχνών (Ε.Κ.Ε.ΤΕ) με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας.

Το σύνθημα του Φεστιβάλ είναι “Τα μαθηματικά είναι παντού” και υπογραμμίζει την παρουσία των μαθηματικών στην καθημερινότητά μας και προτρέπει τους μαθητές να τα ανακαλύπτουν από διάφορες οπτικές γωνίες.

Το Φεστιβάλ απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το πρόγραμμά του περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες εργασίες, ομιλίες και συνεντεύξεις με πρόσωπα από τον χώρο των επιστημών και της κοινωνίας που αποτελούν πρότυπο. Επιπλέον, προβάλλονται εργασίες – δρώμενα που έχουν δημιουργήσει ομάδες μαθητών από διάφορα  σχολεία της χώρας.

Το σχολείο μας συμμετείχε με την εργασία – βίντεο: “Μαθηματικοί Γρίφοι στον Κινηματογράφο”.

Το βίντεο συγκέντρωσε τις περισσότερες θετικές αντιδράσεις στο κανάλι του Ελληνικού Κέντρου Επιστημών και Τεχνών που είναι υπεύθυνο για το Φεστιβάλ και γι’ αυτό προβλήθηκε πρώτο στη σειρά αμέσως μετά τις συνεντεύξεις του ακαδημαϊκού επιστήμονα Καθηγητή του Harvard κ. Ευθύμιου Καξίρα και του ακαδημαϊκού επιστήμονα Καθηγητή του Μarshall School of Business της νότιας Καλιφόρνιας κ. Κίμωνα Δρακόπουλου.

Την εργασία των μαθητών μας μπορεί να την παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο στο 1:05:48.

 

https://www.youtube.com/live/A8Tyeb9_G4I?si=jlJowJGx_BP8uRcj

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης

Δούρου Αικατερίνη  (ΠΕ03)

Μπόχλου Ευθαλία  (ΠΕ02)

Σύρμου Ελένη   (ΠΕ03)

Χαρέλα Ειρήνη  (ΠΕ02)

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ “TIPPING POINT” ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023 – 24

14 1

Την Τετάρτη  17/4/24 έλαβε χώρα η τελευταία συνεδρία για τη φετινή χρονιά   με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό “The Tipping Point” με την υποστήριξη και σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση από τον κλάδο της Επιχειρηματικότητας με τους/τις μαθητές/τριες του τμήματος Β1 του σχολείου μας. Σε αυτή, ο κος Ευάγγελος Πανταζής, αρχιτέκτονας, αρχικά αναφέρθηκε στις σπουδές του στην Αρχιτεκτονική και στο γεγονός  ότι εργάστηκε σε διάφορες χώρες του εξωτερικού(στην Κίνα, τη Βραζιλία, τη Γερμανία και την Αμερική). Στη συνέχεια ενημέρωσε τους /τις μαθητές/τριες ότι  σήμερα εργάζεται στη Ζυρίχη της Ελβετίας ως ερευνητής σε ένα από τα  Πανεπιστήμια της πόλης παρουσιάζοντας μάλιστα δύο δείγματα της δουλειάς του. Συγκεκριμένα, ασχολείται με τον  αλγοριθμικό σχεδιασμό. Χρησιμοποιεί δηλαδή τα μαθηματικά και τον προγραμματισμό για να κάνει γεωμετρικούς χειρισμούς σ΄ ένα σχεδιαστικό πρόγραμμα. Τέλος, τους/τις παρότρυνε να κυνηγούν τα όνειρά τους, να βάζουν στόχους στη ζωή τους και να μην εγκαταλείπουν την προσπάθεια, ακόμα κι αν έχουν να αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες. Με υπομονή, επιμονή, αποφασιστικότητα, συνεχή αγώνα και κυρίως πίστη στον εαυτό μας όλα κατακτιούνται, είπε χαρακτηριστικά.

25

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης

Μαργαρίτη Σοφία

Μιχαλάκη Δέσποινα

Μπόχλου Ευθαλία

Σύρμου Ελένη

Δημοσιεύθηκε το 10ο τεύχος του ψηφιακού περιοδικού του σχολείου μας

Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε δημοσιεύθηκε το 10ο τεύχος του ψηφιακού περιοδικού του Γυμνασίου Κρεμαστής που είναι αφιερωμένο στην Άνοιξη. Θα το βρείτε στον σύνδεσμο https://schoolpress.sch.gr/gymkrem/ και στο https://ethranio.blogspot.com/

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΑ

IMG 20240407 163223 703

ΑΕΣΠ Φοίνικας Volleyball Club

Η ομάδα βόλεϊ  του Φοίνικα με προπονητή τον κ. Σταυρόπουλο Γιώργο (γυμναστή του σχολείου μας) και  αθλητή τον Κουφού Νικόλαο (μαθητή του σχολείου μας)  κατέκτησε την 1η Θέση στο παιδικό πρωτάθλημα  Δωδεκανήσου , την 2η θέση στο εφηβικό  και την 3η Θέση στο Ανδρικό.

Πολλά συγχαρητήρια και τις καλύτερες ευχές για περισσότερες διακρίσεις στην ομάδα και στους αθλητές!

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2024-25

Σας παρακαλούμε να πατήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο για να ενημερωθείτε για την εγγραφή των μαθητών στα Λύκεια για το σχολικό έτος 2024-25

2. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ 2024-25

και ακολούθως να συμπληρώσετε τις υπεύθυνες δηλώσεις που θα δείτε πατώντας στους συνδέσμους

20230426 ΥΔ_e-εγγραφές_Α

20230426 ΥΔ_e-εγγραφές_Β

«Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2024»

17109671442571710967144222
Η Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.), διοργάνωσε σήμερα Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 την πανελλήνια εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2024»
Στη δράση συμμετείχαν  μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας οι οποίοι/ες  μετά από παρατηρήσεις, μετρήσεις και υπολογισμούς κατάφεραν να βρουν με μεγάλη ακρίβεια την ακτίνα της Γης.
1710967144245171096714423517109671442941710967144273
Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης
Δούρου Αικατερίνη
Ελσαγέντ Μαριάννα
Μιχαλάκη Δέσποινα
Σύρμου Ελένη
Τριχάκη Εύη

7η συνεδρία  The Tipping Point

Την Τρίτη 12/3/24 έλαβε χώρα η τελευταία συνεδρία  με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό The Tipping Point με την υποστήριξη και σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση από τον κλάδο της Επιχειρηματικότητας με τους μαθητές/τριες του τμήματος Β2 του σχολείου μας.

1711014363443

Σε αυτή, η κα Ευαγγελινή Ευγενή, Βιολόγος Αναπαραγωγής, Ειδικός στην Ανάλυση και Κρυοσυντήρηση Σπέρματος και Διευθύντρια της Τράπεζας γενετικού υλικού ‘’Κρυογονία’’ αρχικά ενημέρωσε τους/τις μαθητές/τριες ότι η επιστημονική της κατεύθυνση  ξεκίνησε από τη δυσκολία που αντιμετώπιζαν αρκετά ζευγάρια να αποκτήσουν παιδί. Επίσης, παρείχε χρήσιμες πληροφορίες για την Κρυοσυντήρηση σπέρματος  λέγοντας ότι  είναι μια εργαστηριακή διαδικασία  κατά την οποία το ανδρικό γενετικό υλικό αποθηκεύεται σε συνθήκες εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών, προκειμένου να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και να χρησιμοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο για προσπάθειες τεκνοποίησης σε περίπτωση που τεθεί θέμα γονιμότητας για οποιονδήποτε λόγο. Στην ουσία μας δίνει τη δυνατότητα να «παγώσουμε τον χρόνο», όπως είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, εξηγώντας  ότι η Τράπεζα σπέρματος είναι μια εξειδικευμένη μονάδα που παρέχει υπηρεσίες σχετικά με τη διάγνωση και τη διατήρηση της γονιμότητας, ανέλυσε  τις προοπτικές  αλλά και τις δυσκολίες  αυτού του επαγγέλματος. Η  συνεχής ενασχόληση με τη γνώση, η πολύ μεγάλη προσοχή, το υψηλό αίσθημα ευθύνης αλλά και η διάθεση προσφοράς προς τον συνάνθρωπο πρέπει να χαρακτηρίζουν όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη εργασία. Κλείνοντας την πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία της αναφέρθηκε  στην ικανοποίηση και τη χαρά που νιώθει, όταν βοηθά τους ανθρώπους να ζήσουν την εμπειρία της γονιμότητας και να αποκτήσουν οικογένεια.

1711014363450

Υπεύθυνες Καθηγήτριες
Μαργαρίτη Σοφία
Μιχαλάκη   Δέσποινα
Μπόχλου   Θάλεια
Σύρμου      Λένα

 

Σχολική δράση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης

Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Η 21η Μαρτίου επιλέχθηκε συμβολικά, επειδή είναι η ημέρα της εαρινής ισημερίας, που συνδυάζει το φως από τη μία και το σκοτάδι από την άλλη, όπως η ποίηση, που συνδυάζει το φωτεινό πρόσωπο της αισιοδοξίας με το σκοτεινό πρόσωπο του πένθους.

ΔΣΑ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας (20 Μαρτίου) έγινε δράση στο σχολείο μας και οι μαθητές/τριες φαντάστηκαν την Ποίηση σαν ένα ταξίδι προς την Ευτυχία με μια «βαλίτσα».

Έβαλαν, λοιπόν, στη βαλίτσα τις λέξεις, τις εικόνες, τις έννοιες εκείνες που εκφράζουν την Ευτυχία.

ΓΓ

Βαθύτερος σκοπός της συνολικής δράσης ήταν και είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας στην αξία της Ποίησης, η υποστήριξη της γλωσσικής πολυμορφίας μέσω της ποιητικής έκφρασης και η πρόκληση αισθητικής συγκίνησης, αφού αρκετοί/ές μαθητές/τριες δεν αρκέστηκαν να γράψουν τις λέξεις, αλλά και ζωγράφισαν τις ιδέες τους.

Παρακολουθείστε το βίντεο για να ταξιδέψετε με τους μαθητές μας.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τζαβέλλα Μαριάννα

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΓΡΙΦΟΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Στις 17 & 18 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί  το 4ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ που υλοποιείται κάθε χρόνο από το Ελληνικό Κέντρο Επιστημών και Τεχνών (Ε.Κ.Ε.ΤΕ) με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας.

Το σύνθημα του Φεστιβάλ είναι “Τα μαθηματικά είναι παντού” και υπογραμμίζει την παρουσία των μαθηματικών στην καθημερινότητά μας και προτρέπει τους μαθητές να τα ανακαλύπτουν από διάφορες οπτικές γωνίες.

Το Φεστιβάλ απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το πρόγραμμά του περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες εργασίες, ομιλίες και συνεντεύξεις με πρόσωπα από τον χώρο των επιστημών και της κοινωνίας που αποτελούν πρότυπο. Επιπλέον, προβάλλονται εργασίες – δρώμενα που έχουν δημιουργήσει ομάδες μαθητών από διάφορα  σχολεία της χώρας.

Το σχολείο μας συμμετέχει τη φετινή χρονιά  με την εργασία – βίντεο: “Μαθηματικοί Γρίφοι στον Κινηματογράφο”.

 

https://youtu.be/OPWRyqb7mdA?si=Wf9rE9408xHLabQT

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης

Δούρου Αικατερίνη  (ΠΕ03)

Μπόχλου Ευθαλία  (ΠΕ02)

Σύρμου Ελένη   (ΠΕ03)

Χαρέλα Ειρήνη  (ΠΕ02)

 

14 Μαρτίου Ημέρα της παγκόσμιας σταθεράς π

12

Με αφορμή την σημερινή ημέρα (14/3) της παγκόσμιας σταθεράς π πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας δειγματική συνδιδασκαλία Γερμανικών και Μαθηματικών, με το τμήμα Β5.

Η πιο διάσημη μαθηματική σταθερά είναι η σταθερά π.

Με τη βοήθεια του λογισμικού Geogebra ανακαλύψαμε ότι η σταθερά π ισούται με τον λόγο της περιφέρειας ενός οποιουδήποτε κύκλου προς τη διάμετρό του.

Όλοι οι κύκλοι, ανεξαρτήτως διαμέτρου, έχουν το ίδιο π και αυτό ισούται κατά προσέγγιση με 3,14.

Όπως έχει διαπιστωθεί τα δεκαδικά ψηφία του π είναι άπειρα και μη επαναλαμβανόμενα, οπότε αν κάποιος ψάξει ανάμεσα στα άπειρα ψηφία του π θα βρει τον αριθμό της ταυτότητάς, του διαβατηρίου, του τηλεφώνου του και γενικά οποιονδήποτε αριθμό.

Έτσι λοιπόν και εμείς, κλείσαμε την πρώτη ώρα της συνδιδασκαλίας με παιγνιώδη τρόπο.

Ο κάθε μαθητής σκανάροντας με το κινητό του έναν qr κωδικό, άνοιγε την εφαρμογή https://www.angio.net/pi/piquery

και έβρισκε σε ποια θέση των δεκαδικών ψηφίων του βρίσκεται η ημερομηνία γέννησής του.

45

Επειδή, όπως έχουμε αναφέρει τα ψηφία της σταθεράς π είναι άπειρα, για το λόγο αυτό έχουνε φτιαχτεί διάφοροι μνημονικοί κανόνες για την απομνημόνευση τουλάχιστον των πρώτων λίγων δεκαδικών ψηφίων της. Έτσι λοιπόν και οι μαθητές μας με τη βοήθεια μιας δεξαμενής λέξεων και του ψηφιακού λεξικού PONS στο οποίο είχαν πρόσβαση σκανάροντας απλά με το κινητό τους έναν qr κωδικό, συνέθεσαν π – ποιήματα δηλαδή στιχάκια στη γερμανική γλώσσα όπου ο αριθμός των γραμμάτων κάθε λέξης συμπίπτει με τα πρώτα δεκαδικά ψηφία του π.

Η 2η ώρα ολοκληρώθηκε με αυτοαξιολόγηση των μαθητών μας μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας εκμάθησης Kahoot η οποία είναι βασισμένη σε παιχνίδια.

Τη συνδιδασκαλία παρακολούθησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν Μαθηματικά αλλά και ξενόγλωσσα μαθήματα στο σχολείο μας.

673

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες δράσης

Καρανικόλα Κατερίνα (ΠΕ 07)

Σύρμου Ελένη (ΠΕ 03)

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση